Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015

Αποτροπή Φορολογίας Κατοίκων Εξωτερικού - Woonplaatsverklaring (update Φεβρ.2018)

Μιας και επικρατεί το απόλυτο χάος στα φορολογικά ζητήματα της Ελλάδος, θα μοιραστώ κι εγώ τα ευρήματα της δικής μου αναζήτησης σε αυτό που λέγεται 'Αποφυγή διπλής φορολογίας για Κατοίκους του Εξωτερικού'.

Στο τέλος είναι το update Φεβρ.2018

Η διαδικασία είναι σύνθετη αλλά ο στόχος απλός: να μην σε φορολογήσει το ελληνικό κράτος για το εισόδημα που απόκτησες στην αλλοδαπή.

Προϋποθέσεις: μένεις στο εξωτερικό για πάνω από τις μισές μέρες του χρόνου και κάνεις την φορολογική σου δήλωση στο εξωτερικό.
Τι πρέπει να κάνεις: Να δηλώσεις στην ΔΟΥ της πόλης σου (στην Ελλάδα) ότι είσαι κάτοικος εξωτερικού.

Πως θα το αποδείξεις:
1. Ζητάς από την Εφορία της Ολλανδίας να σου στείλει ένα Woonplaatsverklaring.
Στείλε ένα ημέιλ στο woonplaatsverklaring@belastingdienst.nl με το ονοματεπώνυμό σου, διεύθυνση (για να ξέρουν που να το στείλουν), BSN και τη χρονιά για την οποία θα ισχύει (μια χρονιά πίσω από αυτήν που έχουμε τώρα). Το χαρτί θα φτάσει με το ταχυδρομείο μέσα σε 4 εβδομάδες, εντελώς δωρεάν.



2. Αφού πάρεις το χαρτί, θα πρέπει να το θεωρήσεις στο Υπουργείο Οικονομικών, . Μπορείς να το στείλεις ταχυδρομικά (σύμφωνα με την υπάλληλο, η θεώρηση παίρνει από 1 έως 3 μέρες... δηλαδή με τα ταχυδρομικά θα πάρει σίγουρα εβδομάδα)
Ministerie van Financiën
DG-Belastingdienst
Secretariaat Legalisaties
Postbus 20201
2500 EE Den Haag
ή να το πας εσύ στο υπουργείο (από Δευτέρα έως και Παρασκευή, από 9.00 έως 12.30 και από 13.30 έως 16.00). Αυτή είναι και η καλύτερη επιλογή! Το έκανα προσωπικά και μέσα σε μία ώρα είχα βάλει και τη σφραγίδα Apostille από το κοντινό δικαστήριο (πληροφορίες στο τέλος)
Ministerie van Financiën
Korte Voorhout 7
2511 CW Den Haag
3. Αφού σου επικυρώσουν το χαρτί, θα πρέπει να πας και σε ένα δικαστήριο για να σου βάλουν την σφραγίδα Apostille. Επειδή δε θα βρεις δικαστήριο στη γειτονιά σου, πρέπει να μπεις rechtspraak.nl ή καλύτερα να πάρεις ένα τηλέφωνο (χρησιμοποίησε και πάλι το λινκ γιατί το τηλέφωνο είναι διαφορετικό ανά περιοχή) και να ρωτήσεις που μπορείς να πάρεις σφραγίδα Apostille κοντά στην περιοχή σου (η σφραγίδα χρειάζεται για έγγραφα εφορίας, έχει καταργηθεί μόνο για έγγραφα από δήμο σε δήμο). Η σφραγίδα κοστίζει 20 ευρώ η μία.
4. Αφού τα κάνεις όλα αυτά, θα πας στην Ελλάδα και θα κάνεις την μετάφραση εκεί επειδή η εφορία αναγνωρίζει μεταφραστές που είναι αναγνωρισμένοι από το ελληνικό κράτος (το ίδιο κάνει και η Ολλανδία).
5. Τέλος, πας το χαρτί στη ΔΟΥ (Εισόδημα και μετά στο Μητρώο) σου και παρακαλάς να μην πέσεις σε κανένας κεφάλα... Σύμφωνα με την Εφορία, αυτή η διαδικασία γίνεται μόνο μία φορά και όχι κάθε χρόνο.

Τι άλλο θα μπορούσες να έχεις μαζί σου για να μη σου το ζητήσουν και τρέχεις πάλι: Ζήτα από τον ολλανδικό δήμο σου ένα χαρτί (uittreksel) που να πιστοποιεί την κατοικία σου στην Ολλανδία. 

Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ
Εάν μπορείς να πας στη Χάγη, ή να πάει κάποιος άλλος για εσένα αφού δε χρειάζεται να πας αυτοπροσώπως, τότε καν'το. Μέσα σε μια ώρα θα έχεις τελειώσει!
Τι Χρειάζεσαι: Το Woonplaatsverklaring, 20 ευρώ για το Apostille, ταυτότητα (διαβατήριο, δίπλωμα, κτλ).



Που να πας και τι να κάνεις:
1. Πας στο Υπουργείο (Korte Voorhout 7). Ζητάς στο Informatie balie να κάνεις "Legalisatie van Woonplaatverklaring".
2. Δίνεις ταυτότητα και σου λένε να περιμένεις.
3. Έρχεται η υπάλληλος του υπουργείου και σου δίνει ένα προσωρινό badge.
4. Μαζί περνάτε τις πόρτες ασφάλειες (κάνεις χρήση του προσωρινού badge)
5. Στον πρώτο όροφο, σου ζητά να περιμένεις στο διάδρομο.
6. Μέσα σε 2 λεπτά έχεις το θεωρημένο χαρτί.
7. Κατεβαίνεις στο ισόγειο, χωρίς συνοδεία αυτήν τη φορά.
8. Σκανάρεις το badge και πριν μπεις στην πόρτα, στο πετάς σε μια σχισμή στην κολονίτσα στα αριστερά της πόρτας.
9. Φεύγεις από το υπουργείο και πας στο δικαστήριο (Prins Clauslaan 60).
10. Με το που μπαίνεις, στα αριστερά σου υπάρχει έλεγχος. Βγάζεις όλα τα μεταλλικά σου και περνάς.
11. Αφού περάσεις τον έλεγχο, πας στα δεξιά σου, στο τέρμα της αίθουσας και ανεβαίνεις στο Centrale Balie που βρίσκεται στον πάνω όροφο από τη 'γυάλινη σκάλα'
12. Παίρνεις χαρτάκι προτεραιότητας (για legalizeren) και περιμένεις τη σειρά σου.
13. Δίνεις στον υπάλληλο το Woonplaatverklaring και σου ζητά να πας στο Balie 1 για να πληρώσεις.
14. Πληρώνεις με Pin 20 ευρώ και πας πίσω στον υπάλληλο για να πάρεις το χαρτί σου.
15. Παίρνεις το Woonplaatverklaring με όλες τις σφραγίδες και φεύγεις.

UPDATE Φεβρουάριος 2018

Η διαδικασία έχει εμπλουτιστεί/αλλάξει επειδή έτσι απλά...
Σύμφωνα με άρθρο του Capital.gr και επισημάνσεις από πιστούς του μπλογκ, δεν απαιτείται
Apostille αλλά μερικά χαρτιά παραπάνω (σύμφωνα και με ΠΟΛ.1201/2017).

1) Πιστοποιητικό κατοικίας (uittreksel από τον ολλανδικό σου δήμο)
2) Πιστοποιητικό φορολογικής κατοικίας (woonplaatswerklaring) χωρίς Apostille σύμφωνα με αρ. πρωτ. Δ. ΟΡΓ. Δ 1172275 ΕΞ2017/16-11-2017 
3) Συμβόλαιο δουλειάς -  Εναλλακτικό δικαιολογητικό που αποδεικνύει την ημερομηνία αναχώρησης και εγκατάστασής σου στη χώρα όπου δηλώνεις κάτοικος
4) Συμβόλαιο σπιτιού -  Εναλλακτικό δικαιολογητικό που αποδεικνύει την ημερομηνία αναχώρησης και εγκατάστασής σου στη χώρα όπου δηλώνεις κάτοικος
5) Εξουσιοδότηση σε κάποιον που διαμένει στην Ελλάδα ώστε να γίνει ο φορολογικός σου εκπρόσωπος
6) Υπεύθυνη δήλωση του ανωτέρου ότι αποδέχεται να γίνει φορολογικός εκπρόσωπος
7) Αίτηση για αλλαγή κατοικίας (αυτό γίνεται στην εφορία)
8) Φόρμες Μ0,Μ1,Μ7 (αυτό γίνεται στην εφορία)
Δε χρειάζεται πλέον επικύρωση με σφραγίδα της Χάγης (Apostille) 
σύμφωνα με το αρ. πρωτ. Δ. ΟΡΓ. Δ 1172275 ΕΞ2017/16-11-2017 έγγραφο-απάντηση, της Διεύθυνσης Οργάνωσης, με υπογραφή του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, απαλλάσσονται από την υποχρέωση επικύρωσης με σφραγίδα της Χάγης, τα έγγραφα τα οποία αφορούν στη φορολογική κατοικία ή διαμονή φυσικών προσώπων όταν αυτά προέρχονται από κράτη τα οποία έχουν υπογράψει τη σχετική Διεθνή σύμβαση που τα εξαιρεί(κυρωτικός ν. 4231/2014 - Α’ 19), με την προϋπόθεση ότι φέρουν ημερομηνία και υπογραφή και, ενδεχομένως, τη σφραγίδα της αρμόδιας Αρχής του κράτους που τα χορήγησε.
Τα κράτη τα οποία έχουν υπογράψει την παραπάνω σύμβαση είναι: Αυστρία, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πορτογαλία, Τουρκία, Πολωνία και Ελλάδα.

Ο κάτοχος του μπλογκ δε φέρει καμία ευθύνη για τυχόν αλλαγές της διαδικασίας ή λαθών και παραλήψεων. 

60 σχόλια:

  1. Σε ευχαριστούμε πολύ για το tutorial:)

    Μια ερώτηση, αφού το Woonplaatsverklaring έχει πάνω σφραγίδα και υπογραφή από τον υπάλληλο της ολλανδικής εφορίας, γιατί δεν το πάμε κατευθείαν για apostille? Δλδ. γιατί χρειάζεται το έξτρα βήμα του υπουργείου οικονομικών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ πολύ με την ερώτηση σου, ήταν η ίδια που έκανα στην υπάλληλο του δικαστηρίου που πήγα να βάλω τη σφραγίδα apostille χωρίς να το έχω πάει στο υπουργείο. Φαντάζομαι πως αυτή τη συμφωνία κάνανε μεταξύ των 2 χωρών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όχι, η διαδικασία είναι ξεκάθαρη γι αυτούς και όχι γνωστή σε εμάς. Εξού και ο οδηγός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να είσαι καλά για τις απολύτως κατατοπιστικές οδηγίες! Το χρειάζομαι άμεσα αλλά ευτυχώς μένω Χάγη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλές οι οδηγίες σε αυτό το άρθρο. Θα προσέθετα ενα σχόλιο και για το τι χρειάζεται για τα παιδιά / τέκνα. Ενας φίλος με παιδιά που έκανε την αντίστοιχη διαδικασία απο το Ηνωμένο Βασίλειο του ζητήσανε να παραδώσει βεβαίωση απο το σχολείο ή απο κάποιον ασφαλιστικό φορέα οτι ΚΑΙ τα παιδιά του διέμεναν στο εξωτερικό. Εχει κανείς εμπειρία περί αυτού; Η μήπως είναι όλοι εργένηδες 35άρηδες νεοέλληνες εδω μέσα;;;

      Διαγραφή
  6. Ευχαριστουμε για τις οδηγίες!!!

    Αν μπορει καποιος να γραψει εδω στα σχολια την εμπειρια του απο την ελληνικη εφορια (πως προχωρησε η ολη διαδικασια) θα ηταν ιδιαιτερα χρησιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπερα.

    Και εγω ασχολουμε με ακριβως αυτην την διαδικασια. Υπαρχουν διαφοροι δρομοι, αυτος που περιγραφεις εδω πανω ειναι ο ποιο σιγουρος.

    Μια αλλη λυση ειναι η εξης:
    Υπαρχει ακομη ενα εντυπο, που αν καταφερεις να αποκτησεις, γλιτωνεις, apostille και 20ρικα! Μιλαω για το ενγραφο: " Για την εφαρμογη συμβασης αποφυγης διπλης φορολογιας μεταξυ Ελλαδος και.. " . Μπορεις να το βρεις εδω: http://www.gsis.gr/gsis/info/gsis_site/ddos/c_gr.html
    Αυτο, εαν το συμπληρωσετε, και το υπογραψει (και ΣΦΡΑΓΙΣΕΙ) η ολλανδικη φορολογικη αρχη, γινεται δεκτο!

    Τωρα που πηγα ελλαδα μου δοσαν την διαταγη. την εχω εκτηπομενη. Ειναι αρκετα χρησημο να την διαβασετε. Εποικοινωνιστε μαζι μου εαν την χρειαζεστε.

    Θανασης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το λινκ που δίνεις νομίζω (!!??) αφορά κάποιον που θέλει να αποδείξει ότι είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας. δλδ το συμπληρώνεις, το καταθέτεις στην Ολλανδία και αποδεικνύεις ότι είσαι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας άρα φορολογήσε για το παγκόσμιο εισόδημα σου στην Ελλάδα. το αρχικό άρθρο αφορά έλληνα μόνιμο κάτοικο ολλανδίας που έχει την φορολογική έδρα του στην ολλανδία και θέλει να φορολογηθεί για το παγκόσμιο εισόδημα του στην ολλανδία. αν είναι αλλιώς ας με διορθώσει κάποιος. Στα υπόψη άλλο μόνιμος κάτοικος και άλλο ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΣ κάτοικος. μπορεί πχ να είσαι μόνιμος κάτοικος Ολλανδίας αλλά το εισόδημα σου να είναι όλο απο την Ελλάδα οπότε είσαι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας. Το woonplaatsverklaring είναι για την φορολογική κατοικία. ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος.

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα Βαγγέλη, Σε ευχαριστώ πολύ για τη προσπάθεια που κατέβαλες να συγκεντρώσεις όλες αυτές τις πληροφορίες! Κάτι που θέλω να ρωτήσω επ αυτού είναι αν χρειάζεται για κάποιο λόγο ολλανδικό "εκκαθαριστικό" επίσης μεταφρασμένο η εφορία..

    Και φυσικά το χαρτί από τον Δήμο που επιβεβαιώνει τη μονιμη κατοικία στην Ολλανδία φαντάζομαι ότι θέλει επίσης apostille και μεταφραση, σωστά?

    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν μου έχει τύχει να μου ζητήσουν ολλανδικό "εκκαθαριστικό" αλλά και να μου το ζητούσαν δε θα το έδινα. Δε νομίζω ότι τους πέφτει λόγος για τα πόσα λεφτά βγάζεις και που, εφόσον φορολογήσαι γι αυτά σε άλλη χώρα όπως η Ολλανδία.
    Τώρα για το Apostille, δες εδώ https://greeklifeinthenetherlands.blogspot.nl/2014/12/apostile.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν συμφωνώ ότι ο μεταφραστής πρέπει να είναι στην Ελλάδα. Πρέπει να είναι πιστοποιημένος μεταφραστής. Δεν τελείωσα ακόμα με το woonplaatsverklaring αλλά έκανα μετάφραση επίσημη με ολλανδό μεταφραστη που ζει στην κρήτη του πιστοποιητικού γέννησης. αλλά ο μόνος λόγος που τον επέλεξα ήταν επειδή ήταν ο πιο φτηνός. Υπάρχει κάπου σελίδα με του μεταφραστές από ολλανδικά σε ελληνικά που είναι πιστοποιημένοι. δεν θυμάμαι την σελίδ τώρα και δεν ψάχνω αλλά νομίζω κάπου στην ιστοσελιδα της rechtbank.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Νίκο, πιστεύω πως αναφέρεσαι στο τέταρτο βήμα. Στο συγκεκριμένο βήμα η ελληνική εφορία θέλει τη μετάφραση από πιστοποιημένο μεταφραστή που αναγνωρίζει η εφορία. Μπορείς φυσικά να το κάνεις και στην Ολλανδία αλλά ρισκάρεις να πληρώσεις παραπάνω στην περίπτωση που δεν το αναγνωρίσουν. Δε νομίζω πως πρέπει να το ρισκάρει κάποιος με το ελληνικό δημόσιο.

      Διαγραφή
    2. Το προξενικό γραφείο Χάγης έχει πρόσφατα αλλάξει την ιστοσελίδα του (τώρα το είδα). Εδώ λέει αναλυτικά για το woonplaatsverklaring. Για μεταφραστές δίνει ένα λινκ σε κάποιο κατάλογο μεταφραστών αλλά το λινκ δεν δουλεύει - σε πάει στην αρχική νέα σελίδα του προξενείου. http://www.mfa.gr/missionsabroad/netherlands/other-services/forologika.html

      Έχω μια φτηνή ολλανδέζα μεταφράστια παντρεμένη στην κρήτη (μισή τιμή από όλους τους άλλους) και με κάνεις να αμφιβάλλω αν μπορώ να την "χρησιμοποιήσω". Είναι πιστοποιημένη μεταφράστια για το ολλανδικό κράτος. http://www.bureauwbtv.nl/ik-zoek-een-tolk-vertaler/openbaar-zoeken

      Έχω και μια άλλη ερώτηση γιατί έχω δει κάτι φορουμ για έλληνες μόνιμους σε αγγλία και δεν βγάζω άκρη. Η μεταφραστική υπηρεσία του ελληνικού υπουργείου εξωτερικών α) κάνει μεταφράσεις όπως οι ιδιώτες (αν ναι τότε είναι οι πιο φτηνοί από όλους) ή β) πιστοποιεί απλά ότι ο μεταφραστής είναι πιστοποιημένος/αναγνωρισμένος "επαγγελματίας"; Αν ισχύει το β) είναι η πιστοποίηση υποχρεωτική για να δεχτεί η ΔΟΥ το woonplaatsverklaring; δλδ ένα έξτρα κόστος πάνω στο apostile και την μετάφραση; http://www.mfa.gr/ypiresies-gia-ton-politi/metafrastiki-ypiresia/i-metaphrastiki-ypiresia.html

      Επίσης δεν μπορώ να βρω στο ιντερνετ μια λίστα με πιστοποιημένους μεταφραστες στην Ελλάδα. Για το woonplaatsverklaring αρκεί και κάποιος από αγγλλικά σε ελληνικά δεδομένου ότι είναι δίγλωσσο (αγγλικά/ολλανδικά). Ξέρεις κάτι;

      Διαγραφή
  11. Μια άλλη ερώτηση ,αφού πιστοποιηθεις μόνιμος κάτοικος και φορολογησε στην Ολλανδία, χρειαζεται να κανείς φορολογική δήλωση στην Ελλάδα όταν δεν έχεις εισόδημα στην Ελλάδα αλλά μόνο σπίτι/αυτοκίνητο? Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω (σχεδόν σίγουρος) ότι δεν χρειάζεται, γιατί δεν ισχύει το περίφημο "τεκμαρτό εισόδημα" για μόνιμους φορολογικούς κατοίκους εξωτερικού. δλδ ένας έλληνας στην ελλάδα με σπίτι/αυτοκίνητο ακόμα και αν δεν τουα αποφέρουν εισοδήματα θεωρείται ότι έχει "τεκμαρτό"=εικονικό εισόδημα και φορολογείται.

      Διαγραφή
  12. Καλύτερα να ρωτήσεις στην ελληνική εφορία. Πιθανότατα να πρέπει να κάνεις δήλωση μηδενικού εισοδήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πρόσφατα ολοκλήρωσα και εγώ το Ολλανδικό κομμάτι της διαδικασίας, ακολουθώντας κατά γράμμα τις οδηγίες σας - δηλαδή έστειλα το e-mail, μου ήρθαν τα έντυπα με το ταχυδρομείο, και τα πήγα ο ίδιος στην Χάγη... Όπου μέσα σε 25 λεπτά είχα τελειώσει και με τις δύο διαδικασίες - στο υπουργείο Οικονομικών και στην παραλαβή του Apostille. Δεν χρειάστηκε καν να πάρω άδεια από την δουλειά - απλώς "άργησα λίγο" :-) Σημειωτέον ότι και τα δύο κτήρια είναι πολύ κοντά στο σταθμό του τρένου.

    Η μόνη διαφορά: στο υπουργείο μου είπαν στην υποδοχή να περιμένω μέχρι τις 9:00 που ανοίγουν, και όταν κατέβηκε η υπάλληλος, πήγε η ίδια μέσα (χωρίς εμένα) και μου τα έφερε πίσω, όλα έτοιμα. Χαμογελαστή και ευγενική, μέσα σε 5 λεπτά - όπως ακριβώς γίνεται και στο Ελληνικό Δημόσιο! (τα χάπια μου).

    Τα έστειλα στους συγγενείς για μετάφραση στο Υπουργείο Εξωτ... και θα ενημερώσω για το τι θα γίνει στη συνέχεια στην Εφορία (ο θεός βοηθός).

    Βαγγέλη, σε ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωπ, εσένα έψαχνα. Δλδ η μεταφραστική υπηρεσία του υπουργείου εξωτερικών κάνει κανονικές μεταφράσεις όπως ένας ιδιωτής; αν είναι έτσι τότε είναι οι πιο φτηνοί στην πιάτσα. Πριν μας ενημερώσεις για την εφορια δεν μας λες σε παρακαλώ αν όντως έκαναν κανονική μετάφραση στην μεταφραστική υπηρεσία του υπ.εξ; πριν λίγο και πριν δω το σχόλιο σου έθεσα το ίδιο θέμα παραπάνω. ευχαριστώ εκ των προτέρων. http://www.mfa.gr/ypiresies-gia-ton-politi/metafrastiki-ypiresia/i-metaphrastiki-ypiresia.html

      Διαγραφή
  14. Παιδιά ωραίο το θέμα και έχω το εξής ερώτημα. Σύμφωνα με την ΔΟΥ μεταγραφή στην ΔΟΥ κατοίκων εξωτερικού γίνεται μια φορά μόνο. δλδ ας πούμε την χρονιά που πας στο εξωτερικό. δεν χρειάζεται να το κάνεις κάθε χρόνο. φαντάζομαι θεωρείσαι φορολογικός κάτοικος εξωτερικού μεχρι να επιστρέψεις στην ελλάδα και να κάνει μεταγραφή στην ΔΟΥ κατοικίας σου. η αντίστροφη δλδ διαδικασία. η ερώτηση μου είναι η εξής. ήρθα στην ολλανδία το 2010 και δεν έκαν μεταγραφή στην δου εξωτερικού. τώρα ζητάν woonplaatsverklaring. στην αρχή μου είπαν για τα τελευαταία 5 χρόνια. μετά είπαν στον λογιστή μου για ολα τα χρόνια από το 2010. εγώ λέω με το μυαλό μου ότι μόνο για το 2010 θα αρκούσε (βάση του αρχικού επιχειρήματος). το ζήτημα είναι τα κόστη για apostile και μεταφράσεις δεδομένου ότι woonplaatverklaring βγαίνει μια σελίδα Α4 για κάθε χρονιά και όχι συγκεντρωτικό. έχει κανείς άποψη (εμπερστατωμένη) για το θέμα;ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ βγήκα στο εξωτερικό στα 18 μου... Το 2001. Έκανα τη δήλωση για κάτοικος εξωτερικού στην εφορία πριν 2 χρόνια!
      Γι αυτό και πήγα και το χαρτί του ολλανδικού δήμου που δείχνει ότι είμαι στην Ολλανδία από το 2001.
      Δεν υπάρχει θέμα, εφόσον δεν έχεις εισόδημα στην Ελλάδα..
      Ααα, και όλα αυτά τα χρόνια δεν έκανα φορολογική δήλωση στην Ελλάδα. Κακώς βέβαια, επειδή μου εξήγησαν πως θα μπορούσαν να μου είχαν βάλει πρόστιμο.

      Διαγραφή
    2. Εντάξει, γιατί woonplaatsverklaring οι ολλανδοί δίνουν μόνο για τα 5 τελευταία χρόνια. εγώ είχα ζητήσει από το 2010 και μου είπαν για τα παλαιότερα (των 5) χρόνια να απευθυνθώ στο belastingkantoor της περιοχής μου και να ζητήσω werkhistorie που δεν είναι βέβαια το ίδιο. Προφανώς για να αποδείξεις στην Ελλάδα ότι όλα αυτά τα χρόνια είσαι εργαζόμενος άρα λογικά και φορολογικός κάτοικος ολλανδίας.
      Άρα από αυτό που γράφεις υποθέτω ότι καλύτερα για τα πέραν των 5 χρόνων να ζητήσω uittreksel BRP (πρώην GBA) από το δημαρχείο αναλυτικό που να δείχνει που ζούσα όλα αυτά τα χρόνια. Προφανώς με apostile και μετάφραση κλπ. Το δεχτηκαν το δικό σου χωρίς δεύυτερη κουβέντα; και στο ζήητησαν από την ΔΟΥ ή αυτοβούλως το έκανες εσύ;
      Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
    3. Το μετέφρασα κι αυτό. Ήμουν τυχερός επειδή έπεσα σε καλό υπάλληλο και απλώς το έβαλε μαζί με τα υπόλοιπα χαρτιά που κατέθεσα.

      Διαγραφή
    4. Άρα δεν μπορείς ότι ήταν όντως απαραίτητο και θα στο ζητούσαν ούτως ή άλλως. μπορεί το 5 χρόνων woonpaatsverklaring να ήταν αρκετό.
      και μια ρητορική ερώτηση. υπάρχουν άνθρωποι όπως εσύ και εγώ που είμαστε μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού και η ελληνική εφορία δεν ήρθε ποτέ να μας ζητήσει να κάνουμε φορολογική δήλωση (έστω μηδενική) περιμένουν να πάμε εμείς σε αυτούς. δεν είναι γελοίο αν μη τι άλλο; φαντάσου μπανανία.

      Διαγραφή
    5. woonplaatsverklaring όπως έγραψα και σε προηγούμενο οι ολλανδοί δίνουν μόνο για τα 5 τελευταία χρόνια. για τα παλαιότερα η ελληνική ΔΟΥ δεν ζητάει τίποτα. μου είπα για τα πέραν της 5ετιας χρόνια να κάνω μηδενική δήλωση. άρα συμπέρασμα δεν έχουν οι ελληνικές και οι ολλανδικές αρχές καμιά μεταξύ τους επικοινωνία παρά το woonplaatsverklaring. βέβαι από κάτι που διάβασα στο belastingdienst λένε ότι από εδώ και πέρα υπάρχει συμφωνία στην ΕΕ για καλύτερη αναταλλαγή πληροφοριών. αλλά αυτά όταν και θα είναι αό εδώ και πέρα. δλδ αν δεν τους πήγαινα εγώ σαν μαλάκας woonplaatsverklaring δεν θα μου ζητούσαν ποτέ τίποτα. δεν είμαι φυσικά κανένα φοροφυγάς σε λίστες λαγκαρτ κλπ να με ψάχνουν. Γιαυτούς στις λίστες όπως ξέρουμε όλοι καλά κάνουν τα στραβά μάτια γιατί είναι οι ίδιοι μέσα.

      Διαγραφή
  15. Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πολύ κατατοπιστικές σου πληροφορίες.Κάναμε με το γιό μου πέρσι όλα αυτά και εντάχθηκε στην Εφορία κατοίκων του εξωτερικού...Πλέον δεν κάνει φορολογική δήλωση στην Ελλάδα...Θα ήθελα να σε ρωτήσω....''¨εχεις στην κατοχή του ο γιοός μου ένα σπίτι εδώ στην Ελλάδα,του οποίου το δάνειο το αποπληρώνει σαν εγγυητής ο πατέρας του και μένει ο ιδιος σε αυτό(ο πατέρας του)..Πρέπει να δηλώσει στην Ολλανδική Εφορία το τι περιουσιακό εισ΄΄οδημα έχει ο γιός μου στην Ελλάδα??? Κι άν πρέπει να το κάνει,θα φορολογηθεί την στιγμή κατά την οποία ,απ'αυτό το περιουσιακό στοιχείο δεν έχει κάποιο οικονομικό όφελος????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο υιός δεν θα έχει κανένα πρόβλημα ούτε καμία φορολογική επιβάρυνση με τα τωρινά δεδομένα (2017) αν δηλώσει το σπίτι του στις φορολογικές αρχές της Ολλανδίας. Αν η ακίνητη περιουσία του υιού δηλωθεί στην Ολλανδία και ξεπερνάει σε αξία τα 107 χιλιάδες ευρώ (δεν ξέρω με ποιά κριτήρια θα υπολογίσουν την αξία ενός σπιτιού στην Ελλάδα οι Ολλανδοί) δε θα μπορεί να πάρει ενα απο τα πολλά επιδόματα (χαμηλού εισοδήματος) αν κάποτε το χρειαστεί (zorgtoeslag). Ας ρωτήσει κάποιον λογιστή για λεπτομέρειες. Στην Ουτρέχτη υπάρχει ένας Έλληνας λογιστής - Γιώργος Τζουβελεκίδης στην Amsterdamsestraatweg 93. Πάντως έχουν ακουστεί πολλές ιστορίες, ήδη απο τα τέλη της δεκαετίας του '90 για Μαροκκινούς και Τούρκους με σπίτια και βίλες στις πατρίδες τους που δεν τις είχαν δηλώσει στην Ολλανδία και έφαγαν προστίματα. Εδώ στην Ολλανδία "δόξα τω Θεώ" λειτουργούν κάποια πράγματα και θα πρότεινα να δηλωθεί η οικία για να είναι καθαρός ο υιός. Όσο εντάξει είναι μαζί μας οι Ολλανδοί τόσο τσουχτερά προστίματα επιβάλλουν στους τσαχπίνιδες. Αυτά - Ηρακλάρα Ολέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Παιδια γεια σας !
    Διαβαζω με μεγαλο ενδιαφερον ,τα γραφομενα σας για τα φορολ/κα σε
    Ελλαδα και Ολλανδια.
    Επειδη εχω σχετικο προβλημα ,παρακληση οπως εχω την γνωμη σας:
    Εχω Διαβατηριο και εισοδημα στην Ολλανδια που πληρωνω κανονικα τους φορους.
    Επισης εχω Διαβατηριο και εισοδημα στην Ελλαδα που πληρωνω κανονικα τους φορους.
    Μενω τωρα μονιμα Ελλαδα (ξεγραφτικα απο ολλανδικο Gemeente Register)
    Ερωτηση:Ποια ειναι τα plus -minus αν φερω τα της Ολ λανδιας στην Ελλαδα; Υπαρχει αλλη οψιον;
    Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν τώρα μένεις μόνιμα στην Ελλάδα (αφού έχεις διαγραφεί από τον ολλανδικό δήμο) ΔΕΝ έχεις καμιά επιλογή και δεν μπορείς να διαλέξεις. Θεωρήσε μόνιμος φορολογικός κάτοικος Ελλάδας. Στην Ελλάδα πρέπει να δηλώνεις το παγκόσμιο εισοδημα σου (δλδ ελληνικό + ολλανδικό) και στην Ολλανδία μόνο το ολλανδικό. Μετά η Ελλάδα θα κάνει συμψηφισμό των φόρων. Αυτά από εδώ και πέρα. Αν όμως ρωτάς για την χρονιά στην οποία έκανες διαγραφή από ολλανδικό δήμο και μεταφορά στην Ελλάδα τότε πρέπει να δεις σε ποια χώρα έμενες περισσότερες μέρες. Σε αυτή είσαι φορολογικός κάτοικος. Στην χώρα που είσαι φορολογικος κάτοικος δηλώνεις παγκόσμιο εισόδημα και στην άλλη μόνο της συγκεκριμένης χώρας. Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω από αυτά που γράφεις αν τα χρόνια που έμενες στην ολλανδία αν είχες κάνει αίτηση και μεταφορά στην ΔΟΥ κατοίκων εξωτερικού στην Ελλάδα (έπρεπε). Αν το είχες κάνει τώρα λογικά θα πρέπει να τους πεις ότι ήρθες ελλάδα και θα σε ξαναγυρίσουν σε κανονική ΔΟΥ. Αν δεν το είχες πει ρώτα κανένα δικηγόρο ή λογιστή που να ξέρει. Εναλλακτικά δεν λες τίποτα και κοιτάς να είσαι οκ από εδώ και πέρα.

      Διαγραφή
  18. Νικο εισαι σαφεστατος .Μονο αυτο το τελευταιο δεν το καταλαβαινω:
    Εναλλακτικα δεν λες τιποτα............Μηπως εννοεις την ολλανδικη παροιμια"maak je slapende honden niet wakker"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν εννοώ, ούτε υπονοώ απολύτως τίποτα. παρέθεσα τις εναλλακτικές λύσεις στο ερώτημα σου (αυτές που βλέπω). ενήλικος είσαι εσύ αποφασίζεις τι θα κάνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. θα ήθελα να κρατήσουμε το επίπεδο σε οδηγίες για την διευκόλυνση των πατριωτών μας. Οποιοδήποτε άλλο σχόλιο θα το σβήνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γεια σας και από μένα. Καταρχήν ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες! Εγώ ξεκίνησα δουλειά εδώ στην Ολλανδία τον περασμένο Ιούλιο και προσπαθώ τώρα να μαζέψω τα χαρτιά... Από ότι φαίνεται έχουν αλλάξει τα πράγματα εδώ και λίγο καιρό σε αυτό το θέμα με την καινούργια εγκύκλιο. Από ότι ενημερώθηκα χρειάζονται :
    1) Πιστοποιητικό κατοικίας( από το δήμο λογικά)
    2) Πιστοποιητικό φορολογικής κατοικίας( woonplaatswerklaring)
    3) Συμβόλαιο δουλειάς
    4) Συμβόλαιο σπιτιού
    5) Εξουσιοδότηση σε κάποιον που διαμένει στην Ελλάδα ώστε να γίνει ο φορολογικός σου εκπρόσωπος
    6) Υπεύθυνη δήλωση του ανωτέρου ότι αποδέχεται να γίνει φορολογικός εκπρόσωπος
    7) Αίτηση για αλλαγή κατοικίας(στην εφορία γίνεται αυτό)
    8) Φόρμες Μ0,Μ1,Μ7 (επίσης από την εφορία)

    Ελπίζω να μην μου ζητήσουν άλλα στην πορεία...Γιατί ήδη μιλάμε για αρκετά λεφτά σε μεταφράσεις και apostille...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Γιάννη, προσωπικά θα σε συμβούλευα να ακουλουθήσεις τη διαδικασία επειδή την έκαναν πολλοί άλλοι και δούλεψε.
      Υπάρχει κάποιο χαρτί που περιγράφει τη διαδικασία με τα χαρτά που ζητάνε; Από πότε άλλαξες; Από αρχές του 2018;

      Διαγραφή
    2. αν όντως ζητάνε όλα αυτά τότε πραγματικά δεν ξέρουν τι τους γίνεται και ζητάνε απλά τα ...πάντα για να ... δεν ξέρω γιατί.

      πχ 1 και 4. αν φέρεις πιστοποιητικό από τον δήμο τον ολλανδικό γιατί πρέπει να φέρεις και συμβόλαιο σπιτιού; δεν έχει λογική. οι δικοί μας κάτω φαντάζονται ότι εδώ η εγγραφή στον δήμο είναι όπως στην ψωροκώσταινα όπου μπορείς να είσαι ακόμη δημότης στο χωριό σου επί 50 χρόνια αλλά μένεις μόνιμα πχ στην Αθήνα.

      3 συμβόλαιο δουλειάς. πάλι νομίζουν ότι όσοι πήγαν στο εξωτερικό είναι τίποτα δημόσιοι υπάλληλοι σαν του λόγου τους ή μανατζερς και έχουν συμβόλαιο δουλειάς. αν εγώ δουλέυω με συμβόλαιο με μηδενικές ωρες με uitzendbureau τι θα τους πάω το μηδέν ώρες; δεν ξέρουν τι τους γίνεται.

      τα 5,6,7,8 είναι ελληνικά και δεν έχουν κόστη δλδ είναι απλά και τα κάνεις και μόνος σου.

      κατά την γνώμη μου μόνο το woonplaatsverklaring είναι αρκετό. γιατί απλά για να σε θεωρεί η ολλανδία φορολογικό κάτοικο πρέπει να ισχύουν και τα λοιπά που ζητάν με χαρτούρα να αποδείξεις. νομίζουν πάλι ότι εεδώ το ένα με το άλλο είναι αποσυνδεδεμένα μεταξύ τους κάτι σας φτερά στον άνεμο.

      και σε κάθε περίπτωση apostile μόνο στο woonplaatsverklaring. και οι λοιπές μεταφράασεις είναι γελοίες που ζητάν. να πάς να μεταφράσεις συμβόλαιο κατοικίας 15 σελίδες που λέει τυπικές υποχρεώσεις ενοικιαστή κλπ ενώ έχεις χαρτί από το δημαρχείο.

      κάποιος πρέπει να βομβαρδίσει την ελληνική δημοσια διοίκηση και να την ξαναχτίσει από τα θεμέλια. μπανανία.

      Διαγραφή
  22. Συγκεκριμενα η εγκυκλιος ειναι η ΠΟΛ.1201/2017. Παραθέτω και το λινκ που βρηκα.

    https://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/27662

    Κοινοποιήθηκε αρχές του Δεκέμβρη. Και επειδή εγώ πήγα στην εφορία στη Θεσσαλονίκη μόνο με το woonplaatsverklaring έφαγα άκυρο χωρίς δεύτερη κουβέντα! Και φίλη μου με ακριβώς τα ίδια χαρτιά πήγε στη εφορία στην Αθήνα, της είπανε ακριβώς τα ίδια....Οπότε υποψιάζομαι ότι είναι απίθανο να δεχτούν την αίτηση μόνο με το woonplaatsverklaring... Απλά για αυτό έκανα το post, μήπως είχε και κάποιος άλλος εμπειρία τις τελευταίες εβδομάδες...

    Anyway, θέλοντας και μη εγώ ήδη ξεκίνησα να μαζεύω χαρτιά..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλησπέρα. Ήθελα να ρωτήσω εάν είναι απαραίτητη πλέον η θεώρηση υοθ Woonplaatsverklaring απο το Υπουργείο οικονομικών ή όχι. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Την προηγούμενη εβδομάδα μίλησα με την εφορία και μου είπαν ότι ο νόμος άλλαξε τον δεκέμβριο του 2017. πέρα από το woonplaatsverklaring που τους έχω ήδη δώσει (με apostile και μετά μετάφραση - προσοχή εδώ : πρώτα apostile και μετά μετάφραση). ζητάνε χαρτί από τον δήμο ότι είσαι γραμμένος εκεί + χαρτί από το ολλανδικό ΙΚΑ ότι εργάζεσαι εκεί. και τα 2 με apostile και μετά μετάφραση. επειδή η δική μου περίπτωση δεν έχει ακόμη τελειώσει γιατί ο λογιστής που είχα βρει δεν τελείωσε την υπόθεση όσο ίσχυε ο παληός νόμος ΔΕΝ ξέρω με βεβαιότητα αν το woonplaatsverklaring το θέλουν ακόμα. εγώ το είχα ήδη καταθέσει αλλά απο τα λεγόμενα τους κατάλαβα ότι το θέλουν και αυτό. γιατί όταν τους ρώτησα "καλά αφού σαν φέρνω το woonplaatsverklaring από την εφορία που λέει ότι είμαι φορολογικός κάτοικος τι το θέλετε το χαρτί απο το ολλανδικό ικα?" μου απάντησαν "επειδή πολλοί έλληνες έχουν μεν πιστοποιητικό φορολογικής κατοικίας στο εξωτερικό αλλά δεν δουλεύουν εκεί θέλουμε χαρτί από άλλο οργανισμό πχ το ικα που να δείχνει ότι δουλεύεις εκεί." γιαυτό και όταν τους είπα "ρε παιδιά να σας στείλω τότε τις φορολογικές δηλώσεις να δείτε και τι εισόδημα έχω, δεν είμαι φοροφυγάς" μου απάντησαν "ακριβώς γιαυτό θέλουμε το χαρτί από το "ικα" για να δούμε ότι είσαι πραγματικά εργαζόμενος και ασφαλισμένος σαν εργαζόμενος εκεί". νίπτω τας χείρας μουκαι δεν θα κάνω άλλο σχόλιο εδώ γιατί με έχουν μπερδέψει και ζαλίσει. προσπαθώ να μαζέψω τα χαρτία, να πληρώσω apostile και μεταφράσεις και να τελειώνω. δεν μπορώ να βοηθήσω άλλο. παρεπιπτόντως για όποιον δεν το ξέρει το ολλανδικό ικά είναι το SVB (https://www.svb.nl/int/nl/index.jsp).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Euxaristw Niko gia tis plhrofories! Mhpws eixes kanena neotero apo th diadikasia?

      Διαγραφή
    2. Τι ακριβως θελουν απο το: https://www.svb.nl/int/nl/index.jsp ??

      Διαγραφή
    3. ένα χαρτί που δείχνει ποιες χρονιές ήσουν ασφαλισμένος. το ιστορικό ασφάλισης σου δηλαδή. αν κάνει login το βλέπεις και ο ίδιος. πάρε τηλέφωνο και ζήτησε τους να στο στείλουν.

      Διαγραφή
    4. και πως λεγεται στα Ολλανδικα? thx

      Διαγραφή
  25. καλησπέρα! Γνωρίζει κανείς αν μπορώ να ορίσω φορλογικό εκπρόσωπο χωρίς να πάω στην Ελλάδα? Απο το προξενείο πχ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Θα πρέπει να ρωτήσεις στο προξενείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Φορολογικό κάτοικος Ελλάδας με 120 μέρες εργασίας στην Ολλανδία. Οταν δήλωσα στην Ολλανδία το φορολογικό μου εισόδημα μου ζητήθηκε να το κάνω μηχανογραφικά. Αφου το έκανα μου δώσανε να συμπληρωσω στα ελληνικά (Δηλωση Εισοδήματος 2017 ως φορολογικος κάτοικος αλλοδαπης) https://drive.google.com/file/d/15Du_Z2ADy1J00HQRbDJwSeIUFR-zwo7R/view?usp=sharing και να το στείλω ταχυδρομικα στην Ολλανδία. Στην Ελλάδα είχα μηδενικό εισόδημα απο Ιανανουαριο εως Σεπτέμβρη. Τί χαρτιά χρειαζεται να μεταφρασω και πού έτσι ώστε να δηλώσω το εισόδημα της Ολλανδίας στην Ελληνική Εφορια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΨΕΣ ΑΠΛΑ 4 ΜΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΑΡΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΑΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΜΙΣΗ. Αφορά φορολογικούς κατοίκους ολλανδίας και με αυτά που γράφεις εσύ δεν είσαι. Οπότε : κάνεις φορολογική δήλωση (για όλη την χρονιά οι μήνες δεν μας ενδιαφέρουν) στην ολλανδία για το εισόδημα KAI MONO που απέκτησες στην ολλανδία + στην ελλάδα κάνεις δήλωση για το παγκόσμιο εισόδημα σου δλδ τι έβγαλες στην ελλάδα και τι στην ολλανδία. αν το εισόδημα της ολλανδίας ήταν από εργασία και έχει φορολογηθεί στην ολλανδία θα δηλώσει και τον φόρο που πλήρωσες ή σου παρακράτησαν αν δεν εινα η τελική η δήλωση και δεν θα ξαναφορολογηθείς στην ελλάδα γιαυτό.

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα,

      ενδιαφέρομαι πολύ για την απάντηση που έδωσε ο νικοσ παραπάνω.
      ειμαι φορολογικός κάτοκος ελλάδας, απλά για μερικούς μήνες δούλεψα στην ολλανδία. Στην ελλάδα διτηρώ επιχείρηση οπότο την βεβαίωση φορολογικής κατοικίας δεν την δικαιούμαι σίγουρα. τι χαρτί μπορώ να προσκομίσω στην ελληνική αρχή που να αποδεικνέυι ότι έχω πλη΄ρωσει ήδη τον φόρο στην ολλανδική αρχή γνωρίζει κανείς? επίσης υπάρχει κανένας λογισ΄της που να ειδικέυεται στα μεταξύ ολλανδίας ελλάδας να μου συστήσετε?

      Διαγραφή
  28. Μια μικρη βοήθεια θα ηθελα. Στην εφορία μου η αρμόδια υπάλληλος μου αναφέρε οτι εαν προσκομίσω την "Αίτηση για την Εφαρμογή της ΣΑΔΦΕ" δεν χρειάζεται apostille ενω εάν προσκομίσω την βεβαίωση φορολογικης κατοικιας (Woonplaatsverklaring) αυτή χρειάζεται apostille. Εχει κανείς εμπειρία επ'αυτου? Μου φαίνεται λίγο περίεργο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Παιδιά είναι πολύ εκιδεικευμένα αυτά που ρωτάτε. Καλύτερα να απευθείτε στην εφορία ή σε λογιστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μολις τωρα προσεξα ότι αναφέρεις ποιο πανω την αποφαση: Δ. ΟΡΓ. Δ 1172275 ΕΞ2017/16-11-2017 σχετικα με την μη αναγκη apostille. Tο λεει ξεκαθαρα : διευκρινίζεται ότι τα έγγραφα που εκδίδουν οι φορολογικές υπηρεσίες των χωρών, που έχουν επικυρώσει την «Σύμβαση που απαλλάσσει από την επικύρωση ορισμένες πράξεις και έγγραφα» (κυρωτικός ν. 4231/2014 - Α’ 19), τα οποία αφορούν στην φορολογική κατοικία ή διαμονή φυσικών προσώπων, εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του πρώτου εδαφίου του άρθρου 2 και της παρ. 1 αυτού και ως εκ τούτου δεν χρήζουν επικύρωσης με την Σφραγίδα της Χάγης (Apostille), με την προϋπόθεση ότι φέρουν ημερομηνία και υπογραφή και, ενδεχομένως, την σφραγίδα της αρμόδιας Αρχής του κράτους που τα χορήγησε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Παιδιά πολύ χρήσιμο άρθρο μπράβο.

    Μόλις μίλησα στο τηλέφωνο με ΔΟΥ στην Ελλάδα γιατί κάνω την διαδικασία κι εγώ τώρα και μου είπαν ότι χρειάζεται το uittreksel ή συμβόλαιο δουλειάς ή συμβόλαιο κατοικίας. Ένα από αυτά, απλά για να επιβεβαιώσουν ημερομηνία άφιξης στην Ολλανδία.

    Επίσης μου είπε ότι αν δεν θέλω να μεταφράσω ολόκληρο συμβόλαιο και να πληρώνω, μπορώ να πάρω απλά μια βεβαίωση από την εταιρία ότι δουλεύω εδώ από τότε μέχρι σήμερα.

    Φυσικά χρειάζονται και τα υπόλοιπα (woonplaatswerklaring, M0,M1,M7).

    Σε κανά μήνα που θα πάω Ελλάδα να τα καταθέσω, θα σας ενημερώσω αν τα κατάφερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περιμένουμε ενημέρωση.
      Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
    2. Επιστρέφω με διπλή εμπειρία, επειδή χρειάστηκε να πάω σε δύο ΔΟΥ για δύο άτομα.

      Στην πρώτη έγινε όπως είπα. uittreksel με apostille, woonplaatswerklaring χωρίς apostille, M0,M1,M7 και ξεμπέρδεψα.

      Στην δεύτερη θέλουν τα ίδια από πάνω + συμβόλαιο εργασίας για κάθε χρόνο παραμονής στην Ολλανδία + συμβόλαιο σπιτιού για κάθε χρόνο παραμονής στην Ολλανδία. Μας είπε να τα πάμε στο πρωτότυπο και θα διαλέξει τι θέλει να μεταφράσουμε.

      Σε ερώτηση μου (ευγενικά) γιατί τα ζητάει όλα αυτά αφού ο νόμος ζητάει μόνο uittreksel + woonplaatswerklaring, μου απάντησε με ηρεμία ότι η κάθε ΔΟΥ έχει δικαίωμα να ζητήσει ότι χαρτία θέλει.

      Εν ολίγοις εξαρτάται πάρα πολύ από τον υπάλληλο και με τι όρεξη ξύπνησε.

      Πολύ χρήσιμος ο οδηγός, με βοήθησε άπειρα, απλά θέλει και τηλεφωνική επικοινωνία με την ΔΟΥ για εξακρίβωση για να μην τρέχετε διπλά!

      Ευχαριστώ :)

      Διαγραφή
  32. Καλημέρα, έχω ξεκινήσει και εγώ την διαδικασία της εγγραφής μου ως μόνιμος κάτοικος Ολλανδίας μιας και δουλεύω στην Ολλανδία από τον Φεβρουάριο του 2018. Έστειλα email όπως αναφέρεται στο άρθρο στην εφορία για να ζητήσω το woonplaatsverklaring και μου επέστρεψε ένα αυτοματοποιημένο email που αναφέρει τα παρακάτω:

    "This is an automated response which contains important information

    We have received your email. Requests will be processed in the order of arrival. This will be done within 6 calendar weeks. Your application for a residence certificate is complete when you have specified your name,the name of the Dutch company, its corresponding BSN / tax number / RSIN, and the treaty country for which you need the certificate. Scans of foreign forms that have been sent to us via email will not be accepted. These must be printed (double-sided) and sent by post to:

    Attention! New address

    Belastingdienst / Centrale Invoer / wpv
    Postbus 2519
    6401 DA Heerlen"

    Στο email που έστειλα αρχικά αναφέρω το έτος (2018), ονοματεπώνυμο, BSN και διεύθυνση κατοικίας αλλά βλέπω ότι αναφέρονται και άλλα στοιχεία στο email που έλαβα ως απάντηση.
    Έχει αλλάξει κάτι? Πρέπει να στείλω επιπλέον στοιχεία? Τι εννοεί με foreign forms? Πρέπει να στείλω κάτι από την εφορία από την Ελλάδα?

    Μιχάλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα στοιχεία που χρειάζεται να περιλάβεις στην αίτηση είναι:
      Naam, BSN, Verdragsland, Jaar waarvoor de verklaring nodig is, Postadres.
      Τα άλλα αφορούν σε εταιρίες και έγγραφα από αυτές. Δεν απαιτείται τίποτα από την ελληνική εφορία.

      Διαγραφή
  33. Στο υπουργείο οικονομικών δέχονται πλέον από Δευτέρα έως και Πέμπτη, την Παρασκευή την έκαναν αργία.

    Μανόλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Καλησπέρα σας,

    Για την μεταφορα φορολογικου κάτοικου στην Ολλανδία η εφορια στην Θεσσαλονίκη μου εδωσε αυτο το χαρτι με αυτα τα δικαιολογητικα.

    https://drive.google.com/file/d/0B2gB2WwYgtrtX3dBOHV3SG5qZmQtMDVsMkhKR0xlTXdiWlBJ/view?usp=drivesdk

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καλησπέρα σας,

    Εφόσον μαζέψουμε όλα τα προαπαιτούμενα έγγραφα και τις σφραγίδες (lLegalisatie van Woonplaatverklaring), η μετάφραση πρέπει να γίνει στην στο υπουργείο εξωτερικών στην Αθήνα η μπορούμε και στο εξωτερικό?

    Διάβασα παραπάνω (στα σχόλια) ότι η εφορία στην Αθήνα δέχεται μόνο μεταφράσεις από επίσημους μεταφραστές στην Ελλάδα.

    Τι ισχύει τελικά και που/πως πρέπει να κάνουμε την μετάφραση στα έγγραφα παρακαλώ?

    Ευχαριστώ πολύ,

    ΑπάντησηΔιαγραφή